Goed nieuws voor wie de komende zomer en volgend najaar nog enkele crosscountryritten of -wedstrijden plant. Dankzij het intussen haast legendarische Franse fietsbandenmerk Hutchinson rijd je voortaan met dezelfde banden als de toppers van deze wereld!
“Ontwikkelen. Testen. Verbeteren. Herhalen.” Dat is de filosofie achter het nieuwe Racing Lab-assortiment van Hutchinson. Een ultralichte en goed rollende band, dat was waar de atleten waar het merk mee samenwerkt, vooral naar op zoek waren. Ontworpen met een sectie van 2.15, is de verbeterde Skeleton met opzet groter (53mm) dan de andere XC-modellen van het merk en kreeg hij een vorm die gemaakt is voor hedendaagse XC-wedstrijden. Het is de perfecte band om te rijden met lage druk, dankzij de beste XC-behuizing van Hutchinson.
De band biedt uitstekende rol- en vervormingsprestaties om de meest technische rijders te ondersteunen en tegemoet te komen aan de eisen van crosscountry-wedstrijden vandaag. Vooraan of achteraan gemonteerd: de nieuwe Skeleton is onmisbaar op droge of gemengde terreinen.
Als je het profiel van de band bekijkt, zie je trouwens een skelet. Dat is ook hoe de band zijn naam kreeg. De verschillende noppen zijn hier omheen geplaatst en met elkaar verbonden. Zo zorgen ze ervoor dat er permanent contact is met de grond.
Voor de samenstelling besloot Hutchinson om het Race Ripost XC-rubber te gebruiken. Dat bestaat op zich uit drie verschillende compounds en werd ontwikkeld voor topprestaties. Het heeft een hard loopvlak, maar tegelijk zijkanten die zachter en flexibeler zijn voor meer grip.
De Skeleton Racing Lab is beschikbaar in maat 29 x 2.15 en in drie nieuwe versies:
Een ‘black walls’-versie, gericht op lichtheid en snelheid en dus vooral bedoeld voor snelheidsduivels tijdens XC-wedstrijden.
Een ‘tan walls’-versie, die naast kleur ook extra comfort biedt. Het technische proces dat voor de ‘tan’-kleur zorgt, draagt ook bij tot meer flexibiliteit omdat het mengsel geen carbon bevat. Zo vervormt de behuizing nog beter dan de zwarte versie. Dat kan sommigen doen denken aan het rijgedrag en het comfort van tubes. Pakweg 0,1 bar meer dan bij de ‘black’ versie zorgt hier voor meer rijplezier.
Een Hardskin-versie met versterking van hiel tot hiel, geplaatst op een karkas met 66 TPI. Perfect om probleemloos de lange afstanden af te leggen!